CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Tuesday, March 4, 2008

Puisi sebuah perjuangan

Puisi-Perjuangan

Aku terbang dengan sayap kiri
memetik bunga-bunga pahala
melempar derita dan gelisah
dalam sujud dan istikharah
Aku hayati luahan kata-kata Mu
nada lembut aku berlagu hilang gelora di hati
ketenangan bepaut tenteram sekali Amanah
yang Kau berikan akan kubisik kepada mereka
pada warisan dan generasi agar patuh kepada syarie
Kekuatan perjuanganku tak setanding Saiditana Aisyah
tak seiring Siti Khadijah namun aku tetap berikrar
akan aku jadikan mereka putera yang solih puteri yang solihah....
InsyaAllah..

Dalam banyak-banyak puisi,rasanya puisi ni bolehla saya kategorikan
puisi yang agak menyentuh perasaan saya..
puisi ni menceritakan tentang seseorang yang mengabdikan dirinya kepada
Allah..dia masih mencari pahala dalam hidupnya..
masih menjalankan tanggungjawabnya dengan amanah..
dia berharap untuk menjadi seperti Saiditana Aisyah dan Siti Khadijah
dan menjadikan anak-anaknya menjadi solehah..

0 comments: